onsdag den 4. september 2013

Omslag under opsejling

Når man laver omslag, ved jeg af erfaring, er det en god idé at vende tilbage til arbejdet ca. 100 gange. Der er altid et eller andet at småjustere på. Det kan dog også ske, at man slet ikke kan justere sig fra problemerne, fordi der er noget, der grundlæggende ikke fungerer. Og så er det forfra. 
Nuvel, jeg tror nok, jeg har fat i noget af det rigtige med dette omslag. 
Men jeg ved det ærlig talt ikke endnu ... 


















Der skal ikke mindst justeres på farverne. 

Men - faktisk kommer omslaget jo til at blive trykt som herunder:


















Det bli'r jo bogen med de to forsider

Og siden den får to forsider, får den også to bagsider. Og derfor er der også ISBN- og streg-kode på begge sider. 

Men - hvor langt skal jeg egentlig tage den? Jeg tænker på ideen med de to forsider. Skal jeg også have titelblad med videre i begge ender? Jeg er ikke sikker. Det ville være mest gennemført, hvis jeg gjorde det sådan, kan man sige, men 1) det tager meget plads, 2) der er jo alligevel en forside, eftersom bogens ryg - alt andet ville være fjollet, synes jeg - indikerer, hvad der egentlig er forside. Man kunne så lave en ryg, der kunne læses fra begge vinkler - meeen, helt ærligt ... 









2 kommentarer:

  1. Idé til tekst på ryggen: Dit navn og bogens titel kunne stå omvendt, så den ene står på hovedet i forhold til den anden.
    [Det kræver selvfølgelig også at der er to klørkonge-ikoner, der vender hver sin vej]

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, mr. jxrgen, det var en mulighed .. (tænker dog alligevel: konceptet er ok sjovt, ja, men hvor længe? man ender jo med at have sådan en halvirriterende, halvvindogskæv bogryg stående i reolen efterfølgende ..) nå, ser på det. tak for bud.

      Slet