mandag den 15. juli 2013

Sommerferien er forbi - og besøgstallet er nu 3K

På trods af godt tre ugers inaktivitet fra min side har der været en del aktivitet på bloggen. Og det er jo så læseaktivitet. (Ok, mange af klikkene stammer sikkert fra søgerobotter og den slags automatiseret stads, men ikke alle.)
Besøgstallet er nu oppe på mere end 3.000. 

Og sommerferien er fra og med i dag slut for mit vedkommende. Det meste af den brugte jeg på en cykel i Sverige. Nu befinder jeg mig i København i en lånt lejlighed.

I dag skal jeg ind på biblioteket i Krystalgade og rode i det store oversigtsværk over de danske kirker. Vejlby kirke og Hasle kirke optræder nemlig i min kommende Aarhusbog. 
Det er ikke givet, at Aarhus domkirke også finder plads. (Er det ikke mærkeligt, når det nu er sådan en stor og dominerende kirke? Jo, det kan man sige, men der er nu noget skægt ved at hive det mindre eksponerede om ikke ligefrem oversete frem i lyset. Derfor. (Men lad os se på det. Det kan jo godt være, den lusker sig med alligevel, domkirken.))

I hvert fald: ad Krystalgade til! 

(Krystalgade hed i øvrigt i gamle dage Skidenstræde. Den skiftede navn i 1818. Hvorfor den hed noget så latrinært? Well - der var en vis odeur i den gade: Der løb praktisk taget en åben kloak igennem den ...)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar