mandag den 22. juli 2013

Artikel om crowdfunding i Politiken

Der er en udmærket artikel om crowdfunding i Politiken i dag. (Også selv om mit projekt ikke bliver nævnt!)

Kulturfolk er imponerede over, hvor meget det lykkes crowdfunderne at skaffe. Godt 40% af projekterne går igennem. Michael Eis, leder af det crowdfunder site, som jeg benyttede mig af, Booomerang.dk, siger, at det kræver en stor indsats og en stram strategi at komme igennem med sit projekt. Det er ligesom ikke en walk in the park, hvis det er det, man tror. Hvilket jeg kan skrive under på. Det er også rimeligt nok! Folk er er selvfølgelig lidt tilbageholdende skråstreg skeptiske, inden de griber til lommerne. Hvis de altså gør det. 

Artiklen beskæftiger sig mest med musikeren Peter Mathiasens projekt. Det hedder afslutningsvis:

Crowfundingen er (...) også i høj grad en måde at få markedsført pladen og lade potentielle fans føle en form for ejerskab til projektet.Og så giver 92 crowdfunding-donatorer derude 92 grunde til at tro på, at pladen kan blive en succes, siger Peter Mathiasen.»Det er megamotiverende at vide, at der allerede er nogen derude, der kan lide det, jeg laver«.

Nemlig! Det er faktisk temmelig nøjagtig det samme antal fundere, jeg har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar